MANASTIR LEPAVINA - SRPSKA PRAVOSLAVNA CRKVA

POKLON ZA PRAZNIK VAVEDENJA PRESVETE BOGORODICE

Popodne sam iscrpio mnogo svoje snage. Naveče, stigavši kući, bilo je potrebno još desetinu mejlova da pošaljem. Kasno uveče, stiže mi sms poruka: „Hoćeš li sa mnom na ponoćnu Liturgiju u kapelicu na Bogoslovskom fakultetu?“ Razmišljam, sutra je praznik Vavedenja Presvete Bogorodice, zbog toga želim večeras da prisustvujem bdeniju i Svetoj Liturgiji. Odgovorio sam: Da, može, ići ću. Skupio sam snagu kako bih se obukao i spremio. Uskoro smo krenuli. Kapelica na fakultetu je bila popunjena do poslednjeg mesta. Studenti već nekoliko sati prisustvuju večernjem predprazničnom bdenju. Stojeći na bdeniju, moje oči su postale još iscrpljenije, jedva sam gledao, snage je ponestajalo. U kapelici je svetlo bilo potpuno prigušeno, gorelo je svega nekoliko plamičaka iz kandila, sveće, te par zidnih lampi sa prigušenim svetlom. Iz mene je umor potpuno nestao tek kada je kapelicom prohujao snažan glas sveštenika, kada se čuo njegov najsvečaniji vozglas: „Blagosloveno carstvo Oca i Sina i Svetoga Duha…“ U jedan sat po ponoći, u vreme kada noć prekriva okolinu, naglo sam se pribrao, polako sam porastao, podižući čelo prema svešteniku i ikonostasu. Želja za blizinom ka Hristovom liku koji se nalaze na ikonostasu je bujala u meni, želja za blizinom Bogorodičinom liku cvetala je iz trenutka u trenutak. Pričestio sam se i udaljio. Noć tek što je počela, a ja sam se već sjedinio sa Krvlju i Telom Hristovim. Uzeli smo naforu i slavski kolač i krenuli svojim kućama.

Ovakav početak dana je doista neuobičajen. Sunce još nije svanulo, a ja sam doživeo prazničnu Svetu evharistiju, čiji sam deo postao kroz Tajnu Svetog Pričešća. Ujutro, posle kraćeg odmora, otišao sam u manastir Vavedenje kojeg posećujem nedeljom, a posebno na dane velikih praznika. Po blagoslovu Patrijarha Irineja, Svetu Liturgiju je služio Episkop remezijanski Andrej. Hram je bio pun vernika od kojih se većina pričestila. Posle Liturgije episkop je rezao Slavski kolač, a kasnije je podelio gramate koje je na predlog igumanije Anastasije dodelio Patrijarh Irinej.

Kroz nekoliko prošlih godina, baš u ovom hramu sam upoznao vredne istinske prijatelje, a mnogi od njih su danas bili ovde. Čovek lako zavoli praznično okruženje i zbog ljudi, ali i zbog bogate trpeze. Kasnije u manastirskoj trpezariji se posluživao ručak na kojem je bio prisutan i Vladika remezijanski Andrej. Igumanija Anastasija me pozvala na ručak. Zamolio sam mati, da ručku prisustvujem kasnije, sa drugom grupom gostiju. Zamolio sam je iz razloga, kako bih u međuvremenu u drugoj prostoriji ostao sa ljudima, prijateljima koje nisam dugo video. U međuvremenu sam popio kafu u ugodnom razgovoru i otišao kod mati Mihaile u čijem je okruženju bilo mnogo dragih poznanika. U tom radosnom trenutku, zove me otac Gavrilo. Tada kao da smo svi bili u jednoj prostoriji, otac Gavrilo, mati Mihaila i ja. Upravo sam tada dobio prigodu pa mu čestitam praznik, kojeg on u manastiru Lepavina takođe proslavlja okružen mnogobrojnim vernicima među kojima su i moji roditelji i prijatelji. Nažalost, ubrzo se ispraznila baterija na mobilnom telefonu, pa se razgovor prekinuo. Tek sam kasnije u autu imao mogućnost dopuniti bateriju i ponovo se čuti sa ocem. U telefonu se prilikom ponovnog razgovora čuo neobičan zvuk kao i pre nekoliko dana. Aparat je ponovo zvrkucao svojim čudnim vibracijama, no ovaj put nisam hteo da mi bilo šta odvuče pažnju od oca. Poželio sam ocu sve najbolje za današnji praznik. Poželeo sam mu mnogo sreće, radosti, ali najviše sam mu poželeo ljubavi. One ljubavi koja je najređa u današnjem svetu, one ljubavi o kojoj svi pričaju, a koje bez obzira na to nigde nema. Poželeo sam mu mnogo međusobne ljubavi koja kao najvredniji osećaj može pristupiti čoveku od drugog čoveka. Zaželio sam mu da upravo od nas, svoje duhovne dece oseti našu ljubav, koju nikako da mi otkrijemo u sebi i dovoljno podelimo sa njim. Poželio sam da otac oseti ljubav koju mu mi želimo dati, ali zbog hladnoće našeg srca nikako da naučimo kako je podeliti.