MANASTIR LEPAVINA - SRPSKA PRAVOSLAVNA CRKVA

SA VIRTUALNE DUHOVNE TRIBINE, MANASTIRA LEPAVINE, 22.05.2008.



06:18:32 [o.gavrilo] HRISTOS VOSKRESE! BOG VAS BLAGOSLOVIO DRAGA BRAĆO I SESTRE 22. maj, 2008. god. DANAŠNJA TEMA kliknite na link: http://www.manastir-lepavina.htnet.hr/ljubavborbasazlom.html

06:23:37 [o.gavrilo] ako niste kliknuli kao po pravilu kad se ulazi na TRIBINU da bi se proèitala TEMA koja je za postavljena za danas onda kliknite na ovaj gornji link da biste proèitali TEMU i na njoj diskutirali

06:32:20 [o.gavrilo] MOLIM VAS DISKUTIRAJTE SAMO NA ZADATOJ TEMI NEMOJTE NEMOJTE POSTAVLJATI PITANJA KOJA NIJE VEZANA ZA TEMU KAO NAPRIMER NEKE PORUKE ILI POÈNETE ÈATOVATI U KASNE SATE U NOÆ NA VAŠE NEKE PRIVATNE TEME I PORUKE.

06:37:01 [o.gavrilo] AKO NE BUDETE POŠTOVALI PRAVILO TRIBINE KOJA JE POSTAVLJENA PRE NEGO ŠTO SE REGISTRUJETE, AKO SE NE BUDETE PIDRŽAVALI TOG REDA I POREDKA KOJE ĆE BITI ZA DUŠU KORISNO, ONDA ĆE SE TRIBINA UKINUTI.

09:28:02 [Petar] Gospod naš je rekao> Nisam dosao na svijet da donesem mir, nego mac

09:28:27 [o.gavrilo] ovaj skladan dušekoristan razgovor izmeðu brata Peðe i brata Mirka za svaku pohvalu, na temelju zadate TEME skladan i veoma je lepo proèitati sa lakoæom prožima kroz celo biæe onoga ko ga èita i zaslužuje pažnje.

09:31:17 [stana] Svakako nas ne može ostaviti mirnim ni ravnodušnim sve što se događa.Moliti Gospoda da podari RAZUM i ljubav da se spase ljudski rod.Ne mogu na ceo poredak da utičem ,a mogu bar moje u okruženju da pomognem prema svojim mogućnostima-da ispunim BOŽIJE zapovesti-pokažem da li imam ljubavi prema BOGU i bližnjima.

09:34:13 [Petar] Buduci da Gospod donosi mac, taj mac raydvaja istinu od lazi, i nastaje borba, izmedju sluga Gospodnjih i sluga ovoga svijeta, sluga sotonskih. Ta borba je i duhovna i tjelesna, ta borba je neprekidna

09:37:32 [Petar] Ljudi koji ostavljaju sve i odleze za Gospodom tu borbu vide vise nego drugi ljudi, oni je osjecaju oko sebe i u sebi, oni ne ljube svjet, idu za Gospodom. No buduci da ne ljube svjet, zlo ih napada, oni se Bore krvare, na 2 fronta, na frontu mislenom, i tjelesnom, jer pobjedjuju svoju prirodu koja je pala i svjetovna.

09:38:31 [Petar] Ovej svjet lezi u zlu Gospod je rekao

09:40:42 [Petar] I samo Istina Gospodnja pobjedjuje zlo, i samo Gospod pobjedjuje i pobjedice kada dodje ponovo. Prisustvom duha svoga unistice onoga koji ce zacariti

09:41:24 [Petar] nad cijelim svijetom, kome je ime gordost i koji se uzdize iznad Gospoda, a sva borba hriscana je u toj borbi

09:41:45 [o.gavrilo] brate Petre lepo si počeo nek ti Gospod da mudrost i prosvetljenje da započetu diskusiju i do kraja današnjeg dana kad se završi vreme diskusije da lepo i dušekorisno za čitati.

09:42:14 [o.gavrilo] bude

09:43:13 [Petar] Mi hriscani pravoslavni, drzimo da taj covjekoubica ne dodje, covekoubica i duseubica.

09:44:01 [Petar] Zato Apostol pavle keze u svojoj poslanici, a sila bezakonja i sada djeluje, samo ne moze da se zacari dok se ne ukloni onaj koji smeta

09:44:27 [Petar] Ne mogu precizno bas da citiram, ali smisao rijeci je takav

09:45:06 [Petar] Istina, smeta zlu, istina koja je jos u ansoj crkvi, ali istina koja umire, iz dana u dan je gonjena i pritisak je sve tezi

09:45:21 [stana] Brate baš u zlu,a kako to zlo pobijediti! Kako djecu od zla današnjice izbaviti-meni ta misao uvijek tu! Molim Gospoda da podari RAZUM i duhovno spasenje ljudskom rodu i svoj dečici sceta.

09:48:57 [Petar] Mnogo smo se mi Hriscani zabavili svjetom, mnogo smo oslijepili, i kraj usi ne cujemo, kraj oci ne vidim, i ne sluzimo istini, a u nas je istina

09:51:26 [Petar] Buduci da smo mrtvi za istinu, i ako idemo u crkvu, u srcu ne osjecamo silu istine, i tako nam se svasta uvlaci u crkvu, svako zlo pocinje da djeluje

09:52:17 [Petar] Neka bi Boga po milosti svojoj naucio mene da se pokorim Istini

09:53:03 [Petar] Sada moram da idem, posao zove, sitne ovozemaljske stvari vezuju ruke covjeku za duhovne, ko to shvati i okrene se Gospodu u istini nece ostati bez ploda.

09:53:10 [Petar] Oce Gavrilo pomenite

09:55:39 [o.gavrilo] hoæu brate Petre

10:19:49 [stana] Amin! Brate Petre moliću se da i mene nauči Gospod da se pokorim Istini.

10:26:48 [Petar] Buduci da sam pripremio stvari koje su mi potrebne za teren, a sada cekam prevoz svratih malo, da vidim komentare, dok prevoz ne stigne

10:32:58 [Petar] Glas vapjuceg u pustinje, glas istine, nejveceg od zene rodjenog Sv. Jovana Krstitelja. Koji je grmio istinu, ali istinu sile, i njegov karj koji ga je proslavio, njegovo stradanje za istinu, cini se kao da je zlo pobjedilo, ali nije. Eno ruka njegova na tecinju, nije ona slucajno tu bori se ona sa zlom, ali zlo ce doci u moju zemlju, i crna gora ce biti mjesto gdje ce se skupiti raligije lazi ovogga svjeta da se ujedine. No nadam se da ce ruka svetog jovana povesti nas u istini da se borimo i da stradamo protiv zla

10:33:29 [Petar] tecinju-Cetinju

10:34:16 [Petar] Kako se zli zele naoruzati protiv ans, tako se i svetinja sprema za zavrsni udarac

10:34:29 [Petar] do nas zavisi

10:39:10 [radmila333] I sam Hristos je rekao da je došao u svijet da bi ukinuo stradanja , a samim apostolima je rekao da se bore sa zlom .

10:41:04 [radmila333] Zlo se pobjeðuje samo sa ljubavlju prema Bogu i èovjeku

10:49:04 [Mirko.] Hristos Vaskrse! Oprostite oce i draga braco i sestre. Brat Pedja i ja smo se opustili sinoc, i pobegosmo od teme. Odoh procitati danasnju TEMU.

10:52:30 [zoran] buduæi da je podignuta na dobrovoljnoj, samoraspinjuæoj žrtvi Hristovoj, u prirodi je Crkve da svoje bogoliko postojanje u svetu objavljuje i svedoèi stradanjima. Takva je bila rana istorija Crkve, takvo je bilo srednjovekovno stradanje pravoslavnih pod Azijatima, takvo je i novovekovno krstonostvo pod komunizmom, zatim u Drugom svetskom ratu, ili ovo najnovije stradanje Srba na tlu bivše Jugoslavije. Tako æe biti i do kraja sveta i veka, jer Hrišæanstvo svoje konaèno naznaèenje i ispunjenje ima u muèeništvu. Muèenièkom krvlju se spiraju gresi onih koji stradaju, ali se istovremeno njome pravi protivteža gresima èitavog èoveèanstva, odnosno, potpunom i nepovratnom porobljavanju sveta od strane zla

10:56:24 [zoran] Pored fizičkog, postoji i „mučeništvo savesti“, pod vidom „neprestane duhovne borbe i podviga, trpljenja i borbe protiv svih strasti svakoga zla, pa i onog najtananijeg, u sebi i u svijetu oko sebe“

11:00:42 [zoran] stradanje pravoslavnih utiče na sam tok drame ljudskog roda: „krv miliona pravoslavnih novomučenika je ona sila o kojoj govori još apostol Pavle i koja sprečava Antihrista i njegovo demonsko zlo i tiraniju da se zacare u savremenom svijetu“

11:09:25 [Mirko.] Svako stradanje pre dolaska Hrista se ljudima cinilo besmisleno. I bolest, i poteskoce u zivotu i fizicke i duhovne i druga. Bogu hvala, sto je poslao Spasitelja sveta, koji nam je ostavio nacela, cemu stremiti u zivotu. Ima li vece Ljubavi od sradanja Gospoda Hrista na krstu za rod ljudski? Eto, ostavljen je sti put, iz teksta, ''Dakle jedan od najvaznijih uslova Spasenja je – svu svoju snagu posvetiti borbi protiv stradanja bliznjeg, i ako je to potrebno - cak i zivot svoj dati u toj borbi''. To su sama dela Svevisnjeg, koja su zatim mnogi sveti prosli, jer nisu dozvolili da im oduzmu veru, nadu i ljubav, koju su davali pozrtvovano svima, od kojih je najveca Ljubav.

11:09:44 [zoran] stradanje pravoslavnih ostaje venac, cvet i plod njihove samožrtvene ljubavi prema Hristu, bližnjem i čitavoj Božjoj tvorevini, kao što je Svojim učenicima i sledbenicima najavio sam Učitelj: „Ako vas mrzi svijet, znajte da je mene omrznuo prije vas. Kad biste bili od svijeta, svijet bi svoje ljubio, a kako niste od svijeta nego vas ja izabrah od svijeta, zato vas mrzi svijet. Opominjite se riječi koju vam ja rekoh: nije sluga veći od gospodara svojega. Ako mene goniše, i vas će goniti; ako moju riječ održaše, i vašu će održati“

11:18:04 [zoran] Na dubljem metafizičkom, duhovnom planu, istorija čovečanstva postoji zato da bi se odelili mučenici od mučitelja, sinovi Dobra od sinova Zla. Hteo-ne hteo, znao-ne znao - čovek zbog svojih i tuđih grehova mora da strada. Primer Golgote to dobro ilustruje. Sa Hristovim i raspećima dva razbojnika prikazana je sudbina svakog čoveka ponaosob: podražavajući Hrista, hrišćani dragovoljnim stradanjima ispovedaju i objavljuju veru, nadu i ljubav koju imaju u, na i prema Njemu; razbojnik desno od Hrista jeste primer ljudi koji u poslednjem času shvataju svoje naznačenje, dok onaj na krstu levo od Hrista, pokazuje uzaludnost napora i stradanja onih koji završavaju kao bogohulitelji i bogoborci.

11:19:17 [o.Gavrilo] brate Zorane zamolio bi te kao i ostale koji diskutiraju na zadatoj TEMI da diskusije budu kratke i jasne kad su kratke diskusije lakše se prate i razmljivije su i ne zamaraju, jer ovde na TRIBINI su diskusije a ne predavanje, takoðe kad neko preuzima neki tekst ili citira drugog da naviodi izvor odakle preuzeo i da navodi autora teksta ili ako nekoga citira ili prenosi misli i da navodi ime sv.oca, podvižnika ili nekog drugog èije se delo citira, a ne diskutant navodi kao svoje misli.

11:21:59 [zoran] Svijet opstaje zahvaljujući stradanjima hrišćana. Tajna stradanja je u paradoksu da smrt u Hristu rađa život: „Jer ko hoće život svoj da sačuva, izgubiće ga, a ko izgubi život svoj mene radi i jevanđelja onaj će ga sačuvati“

11:22:22 [zoran] Hvala Vam na Oicnkoj pomoci i sugestiji, dragi Oce! Bicuže kkao set nas savjetovali...

11:28:37 [zoran] patnje, stradanja, tegobe i progoni uzidani u temelje, zidove i vence građevine žive Crkve, daju pravoslavnoj kulturi osoben izraz i atmosferu, koju bismo mogli nazvati „radosna tuga“ ili „tužna radost“, pri čemu je tuga izraz sastradavanja sa palim svetom, a radost je posledica spremnosti hrišćana da se hristolikom žrtvom ostvari nova, i potvrdi univerzalna pobeda Dobra nad Zlom

11:33:02 [zoran] Hristove reči: „I koji ne uzme krst svoj i ne pođe za mnom, nije mene dostojan“ obavezuju i opominju svakog od nas da je put ka Golgoti jedini koji vodi u večni život

11:33:12 [o.Gavrilo] oprostite što upzoravam dužnost mije i cilj da dikusije budu kvalitetne i za dušu korisne i za one koji čitaju razumljivije da bi se i ostali prikluče u diskusiji, a koliko primećujem a pojedine i lično poznajem da većina od vas posedujete visko obrazovanje i poznajete zivot crkve i u crkvi i istoriju CRKVE i učenje PRAVOSLAVNE CRKVE i duhovno stanje u SRPSKOJ CRKVI i u SRPSKOM NARODU u prošlosti i DANAS.

11:37:20 [Mirko.] Hvala vam oce sto nas opominjete. Jer smo se mi sastavili pod vasim okriljem, u ljubavi i miru, da pomazemo jedni drugima i uzrastamo zajedno u Hristu i sirimo Ljubav.

11:44:47 [Mirko.] Oprostite mi, moram ici sada. Sa odusevljenjem cekam nove susrete sa svima. Mir i radost od srca zelim svima!

11:45:40 [Mirko.] Oce blagoslovite.

11:54:32 [radmila333] Postavljam sebi pitanje kako i koliko mi polažemo dušu za drugove svoje , kako i koliko se zrtvujemo za drugoga .Dali smo spremni da život damo za bližnje svoje

12:08:17 [zoran] setsro radmial. pitanje postavljas sa oje percpcije: koliko smo mi spremni za druge ili koliko su drugi sporemni za nas, ili oboje, mouze malo precizniej...?

12:11:31 [radmila333] Braze Zorane ja znam koliko se dajem i zrtvujem za druge ,ali mi nikada ne znamo koliko je drugi spreman za nas

12:13:47 [zoran] Danas se u ljudima javlja oseæaj da ih okruženje u kome žive guši nekakvom nevidljivom i ogromnom snagom. Svakodnevno se ljudima prezentuju katastrofalni scenariji na osnovu kojih su neophodne radikalne promene. Postepene promene su deo ljudskog razvoja, ali iznenadne, radikalne, promene koje nastaju iznenada i jako brzo, mogu na ljudskoj psihi i zdravlju ostaviti katastrofalne posledice. Duševno i emocionalno smo izloženi ogromnim, naprosto divljaèkim, pritiscima modernog života.

12:18:04 [zoran] Već smo navikli da je svet ogroman i da se pojedinac ne može boriti protiv njega, i tako smo jednostavno prihvatili ulogu bespomoćnih ljudi, gde i ono što možemo da uradimo nema nikavu vrednost. Globalne promene postepeno prelaze i u subjektivne promene pojedinca. Kako zaustaviti demografsku eksploziju? Šta sa nezaposlenošću, rasnom diskriminacijom i verskom netrpeljivošću?

12:22:39 [zoran] Tempo života, koji se stalno povećava, postavlja pojedincu takve zahteve, da taj isti pojedinac gubi sposobnost rešavanja svojih svakodnevnih problema. Ako pratimo međunarodna politička dešavanja gubimo i poslednji tračak optimizma. Ništa ne može da pomogne. Niko ne nudi rešenje koje bi stvarno rešilo neki problem

12:26:15 [zoran] Nemački filozof Hegel je još pre sto pedeset godina rekao da ne postoji ljudski problem koji se ne bi mogao rešiti pomoću ljudske dosetljivosti i razmišljanja. Danas bi se malo ljudi sa njim složilo, zato što je sve više onih koji vide samo ono što je negativno, i sve je više onih koji padaju u očaj i beznađe. Nakon toga sledi osećaj indiferentnosti i bezvoljnosti, ljudi se jednostavno prepuštaju situaciji

12:29:17 [stana] Ako na bilo koji način bar minimalno uspijem pomoći da se jedna duša spase,ipak je i to uspeh,jer svaki čovek je bitan i Bogu mio.

12:31:45 [stana] Vera, nada i ljubav i život Boguugodan će nam pomoći u svim ovim problemima.

12:36:10 [nada] Pomaze Bog svima, oce blagoslovite, pridruzujem vam se po prvi put i sa interesovanjem citam vase rijeci.

12:52:51 [o.gavrilo] HRISTOS VOSKRESE! sestra Nado dobro došla

12:54:53 [nada] VOISTINU HRISTOS VOSKRESE. Bolje vas nasla. Oprostite sto ne pisem nego citam i napajam se, radujem se da sam vas nasla.

13:00:07 [nada] Stradanje za duge iz ljubavi prema Spasu nasem u svima, velika tema, blago nama ako shvatimo da se kroz ljubav i stradanje za druge spasavamo! Hriscani smo u vremenu u kom je uobicajeno da se samo na sebe misli. Moramo se boriti protiv ovog velikog zla savremenog svijeta - smrtnog egoizma danasnjeg covijeka.

13:01:10 [nada] Ispravka: naravno stradanje za DRUGE a ne duge.

13:12:23 [stana] Dobro ste kazali sestro Nado sve šta je dobra od Gospoda je ja sam ništa u svemu tom,samo kap vode u moru.

13:15:39 [nada] Pitanje: nase je da se prvenstveno brinemo za svoje spasenje sto naravno postizemo kroz zrtvovanje za druge, medjutim da li je ponekad zrtvovanje (prividno) za druge nesto sto radimo da bi izbjegli suocavanje sa sobom (onim sobom koja/i Bogu nije ugodan)? Vracam se na rijeci brata Mirka - ne treba se uvijek davati u velike podvige..ti u

14:05:08 [Tatjana_BL] U ovom tekstu lijepo pise:Jedan od najvaznijih uslova spasenja je svu svoju snagu posvetiti borbi protiv stradanja blizeg.treba se vjerovatno savjetovati sa duhovnikom kako i koliko pomagati, ako si to mislila sestro Nado

14:07:32 [nada] Sestro Tatjana, hvala na odgovoru jer se upravo o tome radi - kako i koliko pomoci.

14:10:58 [Tatjana_BL] i ja sam imala tu dilemu isto, pa sam zakljucila da se trebam posavjetovati s duhovnikom, ustvari za sve je dobro posavjetovati se sa duhovnikom, ja mislim

14:11:39 [Tatjana_BL] mada to jos nisam bas detaljno ni s jednim duhovnikom utvrdila

14:12:54 [Tatjana_BL] Evo jos nesto iz teksta sto mislim da je veoma znacajno:"U nase vreme je nedostojan onaj koji se naziva hriscaninom, a koga ne muce svetske podele i nedostatak ljubavi, koji ne zeli da se bori sa zlom, sluzeci Bogu i ljudima. Nema vece ljubavi nego ako neko polozi i dusu svoju za drugove svoje.

14:13:27 [nada] Slazem se, ali ponekad smo daleko od duhovnika a u nedoumici. Moje iskustvo je da sa sobom moram biti na oprezu, da sebe konstantno ispitujem i utvrdjujem da cinim od srca i iz ljubavi a ne iz automatizma jer nam vjera nalaze. Nadam se da razumijete.

14:13:48 [Tatjana_BL] Eto iz kog razloga je Pravoslavna Crkva uvek smatrala sebe prizvanom da nastavi Hristovo delo u odnosu na bolesne, stradalnike, posecujuci ih i brinuci se o njihovoj sudbini i isceljujuci ih.

14:14:13 [Tatjana_BL] Vekovima je Crkva osnivala bolnice (prve u Evropi), gde su bolesni primani kao stradalni clanovi Tela Hristovog, prema recima samog Gospoda, Koji je za one koji pomazu nesrecnima, rekao: " Bolestan bijah i obidjoste me " (Mt.25, 36). Tako u liku stradalnika zaista prisustvuje Sam Hristos.

14:17:30 [Tatjana_BL] .....Ovo je bilo iz danasnjeg teksta......

14:18:10 [Tatjana_BL] Da , sestro nado, ali ako nemamo ljubavi koliko bi trebalo, evo ja je recimo nemam, ali mislim da treba i po savjesti da pomazem ljudima, jer mi savjest tako nalaze

14:18:43 [Tatjana_BL] kaze jedan starac:ako nemate ljubavi, cinite djela ljubavi, tjerajte se na ljubav......

14:19:49 [Tatjana_BL] to je moje misljenje, voljela bih nam otac Gavrlio to pojasni, i da me ispravi ako nisam u pravu

14:21:00 [nada] Opet hvala na vasim rijecima, uistinu nemamo dovoljno ljubavi. I ja bih pozvala o. Gavrila u pomoc. Kako povecati/umnoziti ljubav?

14:21:25 [Tatjana_BL] Jer u Jevanđečju o Strašnom Sudu Gospod govori bas ovo, direktno:"Jer ogladnjeh i daste mi da jedem; ozednjeh i napojiste me; gost bijah, i primiste me; go bijah i odjenuste me; bolestan bijah i obidjoste me; u tamnici bijah, i dodjoste k meni. Tada ce mu odgovoriti pravednici govoreci: Gospode! Kad te vidjesmo gladna, i nahranismo? Ili zedna, i napojismo?…I odgovarajuci car reci ce im: kad uciniste jednome od ove moje najmanje brace, meni uciniste" (Mt.25, 35-40).

14:22:14 [nada] Molitvom naravno! I tjerati se na ljubav - odgovaram sama sebi.

14:24:13 [Tatjana_BL] eto ako hocemo na Strasnom Sudu dobro da prodjemo, sta nam je ciniti....

14:26:46 [Tatjana_BL] evo u Rusiji svestenici idu i u bolnice i u zatvore i u psihijatrijske bolnice, pomazu im i sestre milosrdja, oni se jako dobro organizuju i nisu pasivni

14:27:01 [Tatjana_BL] mi smo nekako pasivni, apaticni

14:28:06 [Tatjana_BL] ima bas jedan tekst na sajtu Man.LEpavine, nedavno je preveden, o jednom ruskom svesteniku koji je bio psihijatar, a sada ide kao svestenik i na psihijatriju

14:28:49 [Tatjana_BL] i u bolnice, pomaze narkomanima, zrtvama seskti, a tom svesteniku pomazu parohijani njegove crkve koji zele

14:29:17 [nada] Inace da pojasnim zasto ovo pitanje - zivim medju protestantima koji su izrazito aktivni ali ponekad mi se cini to njihovo pomaganje veoma hladnim i automatskim. Kao da je neka izvjezbana navika. Naravno, uvijek je dobro pomoci ali ne treba zaboraviti da je ljubav osnov svega. A u pravu ste sto se tice nase pasivnosti, kao da smo druga krajnost.

14:29:57 [Tatjana_BL] na psihijatriji cita moleban, i svi osjecaju smirenje poslije molitve, i pacijenti i osoblje

14:37:17 [Tatjana_BL] Tako su se divno organizovali pri toj crkvi sv.Kozme i Damjana u Moskvi, imaju raposred , sve se zna tacno kojega dana gdje idu, kome pomazu i kad svestenik prima na razgovor

14:38:07 [Tatjana_BL] a kod nas nista od toga nema.Evo ja bih, isla da pomognem nekom bolesniku, ali nema nista organizovano pri crkvama kod nas u BAnjaluci

14:42:11 [Tatjana_BL] u Beogradu ima pri bolnicama dosta kapela.Kod nas jos nema, ali nadam se da ce poceti i kod nas da se grade

14:43:01 [Tatjana_BL] Kod nas u Banjaluci su svestenici dosta optereceni sa gradnjom crkava, i sa velikim brojem casova vjeronauke koje drze u osnovnim skolama

14:43:40 [Tatjana_BL] takav odgovor sam dobila od jednog svestenika, kad sam ga pitala zasto nema ni u jednoj crkvi u Banjaluci vjeronauka za odrasle

14:45:57 [Tatjana_BL] Ima samo Liturgijska skola u Svetosavskom klubu, ali to nije dovoljno .Treba ljudima neko da tumaci Jevandjelje, da shvate kakav je Bog, da im malo prica o molitvi

14:47:02 [Tatjana_BL] kod nas sad adventisti drze neka predavanja i tumace Sveto Pismo, i cak moj tata se zainteresovao za tumacenje knjige proroka Danila, iako sam mislila da to njega ne moze uopste zainteresovati

14:48:08 [Tatjana_BL] znaci interesuje ljude to, samo nemaju gdje da cuju od pravoslavnih.Ono u crkvi sto se malo procita Sveto Pismo, to nije dovoljno

14:49:50 [Tatjana_BL] a jedan svestenik mi je rekao , kad sam ga pitala za vjronauku za odrasle, da sumnja da bi dolazilo vise od 6 ljudi

14:51:48 [Tatjana_BL] Ja mu kazem :"Dolazilo bi , oce , kako ne bi dolazilo"

14:57:22 [Tatjana_BL] Eto malo sam pricala o vjeronauci za odrasle, sto je nasa velika potreba, mislim da je i to u okviru teme

14:58:01 [Tatjana_BL] sad moram da idem, pozdravljam oca Gavrila o sestru Nadu

14:58:35 [nada] Sigurno bi dolazili ljudi, sto bi moj duhovnik rekao - vi ste djeco moja zahvaljujuci komunizmu u vecenjoj skoli! A zedni smo rijeci Bozije!

14:58:50 [nada] Svako dobro sestro!

14:59:57 [Tatjana_BL] jos samo da kazem da mislim da bismo i mi trebali posjecivati bolnice, da je to "pravoslavno", da nije to sad nesto sto rade samo protestanti, nadam se da ce otac GAvrilo da me dopuni

15:01:32 [nada] To se podrazumjeva, ja se cesto postidim svoje okoline. Treba raditi i srcem i glavom a ne samo jednim ili drugim je bila sustina mog komentara.

15:05:22 [nada] Ne treba pretjerivati ni u tumacenju je moje iskustvo sa protestantskom okoline, zaboravi se sustina i ode se u racionalizam.

15:11:11 [nada] Ne treba zaboraviti da se molimo da Sv.Jevandjelje "slusamo unutarnjim i obnovljenim usima" i da "Rijeci Svetog Pisma slusamo srcem. Jer i rijeci Svetog Pisma dolaze is Bozijeg srca." (Molitva prije i poslije citanja Sv.Pisma) Znaci trebamo se prvenstveno uciti da se od srca molimo Gospodu. Ovo je vezano za vjeronauku i za male i za velike.

15:34:11 [vladimir-s] Veoma sam dugo roptao trazeci uzroke zla na ovom svetu. Pokusao sam da nadjem odgovor u Svetom Pismu, u Svetim Ocima, i u razgovoru sa ljudima oko sebe, ali nikada u sebi. Odgovor sam dobio na poslednjoj strani malog dzepnog Pravoslavnog kalendara. Verujem da odgovor glasi gordost.

15:34:31 [vladimir-s] Posto verujem da je gordost uzrok zla onda verujem da ako se gordost iskoreni zla vise nece biti.

15:34:43 [vladimir-s] Posto verujem da je najvisi andjeo pao zbog gordosti u zelji da bude iznad Boga, onda verujem da je kljuc u borbi protiv gordosti Presveta Bogorodica posto je Ona prva ispod Boga.

15:35:36 [mladen] ovaj svet u zlu lezi brate,lezao posle posatnja i lezi jos u vecom zlu danas.Covek sa svojim zlim delima rusi mir u sebi i oko sebe

15:38:56 [mladen] danas su redki koji bi se zrtvovali zbog bliznjih ili iz ljubavi do Gospoda.Strdanje se svelo na racunicu.Na koristoljublje,samoljublje,srebrorublje,vlastoljublje.Covek je posato bice koje voli najvise sebe

15:41:45 [vladimir-s] Kad bi covek voleo Boga i bliznjega svoga kao samog sebe, sve bi drugacije bilo. Bilo bi samo radosti, ljubavi, mira, i sloge.

15:44:01 [mladen] Svaki hriscanin zna besmrtnu stranicu Jevandjelja, gde Hristos govori o sudu nad svetom, kada ce on ponovo doci na kraju vremena: "Jer ogladnjeh i daste mi da jedem; ozednjeh i napojiste me; gost bijah, i primiste me; go bijah i odjenuste me; bolestan bijah i obidjoste me; u tamnici bijah, i dodjoste k meni. Tada ce mu odgovoriti pravednici govoreci: Gospode! Kad te vidjesmo gladna, i nahranismo? Ili zedna, i napojismo?…I odgovarajuci car reci ce im: kad uciniste jednome od ove moje najmanje brace, meni uciniste" (Mt.25, 35-40).

15:46:41 [mladen] svi cemo polagati racune na strasnom sudu.Svako po dijelima svojim,cime li cu ja izaci pred Gospoda,treba svako od nas da se pita

15:49:36 [mladen] koliko vidimo oko nas prosjaka,nemocnih,bolestnih a prstom nista ne uradimo.Gospod to sve vidi,vidi kako samo trgovali sa onima od kojih imamo korsiti,Vidi svaku nasu misao,nase delo i pise ustvari sami sebi cinimno spisak nasih dela.Sve sto radimo tajno ,objavit ce se jednom javno

15:52:14 [Dubravka64] Ako neko ne prihvata stradanja u zivotu sa skrusenoscu i mislima i molitvama uperenim ka Bogu on onda nema Boga u svom srcu. Jer Hristos Bog postrada nas radi, on Bog potpuno cist postrada radi ljudi i radi naseg spasenja. I mi ljudi gresni moramo svesno prihvatati stradanja kao poziv Boziji na pokajanja, na ociscenje tela i duse , na otrezvenje Duha.

15:52:31 [mladen] I kosa nam je izbrojana na glavi

15:53:55 [mladen] ne mozemo da zivimo i gledamo samo na sebe i zaobilazimo stradanja bliznjiH

15:54:38 [Dubravka64] Jeste, Bogu je sve znano. Bog zna i koji je od nas Njega ljubio u vekovima a koji nije a lagao je da jeste.

15:55:36 [Dubravka64] Ljubav prema bliznjim jeste neophodan stepenik na putu ljubavi ka Bogu.

15:57:09 [mladen] PA AKO NE VOLIMO BLIZNJEG NE VOLIMO TVORCA

15:59:07 [Dubravka64] Ali neki puta Gospod Bog posalje krst i covek mora sam da ga ponese. Al i pesnik Jovan Ducic kaze u pesmi Hristu: " I sa tvoga krsta ja sam te skidao" tj. on ljubavi pun i ljubavi prema Gospodu zeljan da ispolji i samog je Boga sa krsta stradanja skidao u svojim lepim stihovima ali i svojim diplomatskim delovanjem i velikom ljubavlju i brigom koju ispolji prema svome srpskom rodu.

16:05:04 [mladen] pali covek na shavat od svoje zalsepeljnosti od greha sta zanci nosit KRST svoj.Zamislja da ga Bog kaznjava kroz stradanja ali ne zeli da vidi i da prizna da je zaradio stradanja zbog svoga greha.Ne vidi koliko je Bog milostiv

16:29:34 [vladimir-s] Verujem da Bog nikada ne kaznjava, vec da covek kaznjava sam sebe odbacujuci Boga od sebe. Time ostaje na nemilost djavola, koji jedva ceka da ga muci.

16:30:55 [Cikaski] Tako je brate Vladirime, Bog dopusta stradanja iz ljubavi prema coveku darujuci mu slobodu izbora

16:32:05 [Cikaski] mnogo puta ako Njega radi se strada telesno dusa se cisti od grehovnog pada i odlazi cista ka Gospodu

16:35:50 [Cikaski] Mnogi govore da se i bez Boga odnosno Crkve moze voleti covek, moze ali bez Hristove ljubavi koja je osnov svim vrstama ljubavi svaka je osudjena na propast, na koncinu koja se zavrsava koliko ja tebi - toliko ti meni

16:37:43 [vladimir-s] Verujem da se Bez Boga i Crkve ne moze istinski voleti. Van Boga Ljubavi nema, jer je Bog Ljubav.

16:41:12 [vladimir-s] Eto oruzja protiv zla koje se zove Ljubav.

16:44:25 [vladimir-s] A po Svetom Pismu savrsena Ljubav isteruje svaki strah. Tek onda smo i mi spremni na borbu protiv zla, pa makar i stradali.

16:45:15 [Cikaski] Bezgresni prrastajuci svegresnom coveku pokazao je Svoju neizmernu ljubav koja jedino moze saobraziti sve druge ljubavi jer Hrisova ljubav prasta svima sve.....Ponekad je za nas ogrehovljeni mozak to vrlo tesko shvatljivo

16:45:27 [vladimir-s] Bez Boga se nista nemoze.

16:47:14 [Cikaski] jedino se moze ostetiti kako je bez Ljubavi, a sv. Otci kazu da je to najstrasnije

16:48:09 [Cikaski] Znas li brate Vladimire kako mozemo znati koliko nekoga volimo?

16:49:08 [vladimir-s] Jedina prava mera bi bio Hristos.

16:57:34 [vladimir-s] Kad god uporedim svoju ljubav sa Ljubavlju Gospoda nasega Isusa Hrista uvidjam koliko je sitna moja ljubav.

17:10:15 [Cikaski] Koliko smo spremni oprostiti i stradati za nekog tolika je nasa ljubav prema istom.

17:11:04 [Cikaski] Ljubav Boga prema coveku je najveca ljubav a njoj najslicnija je ljubav roditelja prema deci

17:13:15 [o.gavrilo] evo da vam prestavim jednoga sa TRIBINE verujem da mi neæe zameriti to je naš brat Zoran Èikaški koji je dva tri puta posetio naš man.Lepavinu ali ito reæiæu kako sam ga doživeo, doživeo sam ga kao olièenje smirenja strogo ozbiljnog i odmeren u reèima i ono što bi govorijo ostalo bi upeèatljivo i nezaboravno u seæanju, kao i njegove diskusije na ovo naše duhovno sabranje na ovaj naèim na koji jesmo.

17:15:07 [Zeljkica] Pomaze Bog,dragi Oce Gavrilo,Braco i Sestre! Tema stradanja,ljubavi je toliko opsirna.Ja licno vjerujem da covjek ne moze da izbjegne svoja stradanja,iako licno poznajem duse koje ignorisu sve,analiziraju tudja stradanja i bol,a zanemaruju ono najbitnije,sebe i svoj put za spasenje.Toliko puta su me pitali:"Reci,kako opravdavas sve ovo sto se desava,zasto Bog dopusti tolika stradanja,nesrece..."Ja nisam nikad tvrdila da imam odgovore na sve,ali nije mi jasno,kako ljudi koji ne vjeruju ili povrsno vjeruju u Gospoda,kako sebi daju pravo da se ljute na Njega kada im se nesto desi.Gospod je Milostiv i biti pobozan,ne znaci da smo "postedjeni",ali moj zivot i svaki korak ima smisla,jer u srcu imam Gospoda i kad sam u suzama.Zivot bez stradanja,bez bola,suza bio bi kao kuca bez prozora,jer kako bi ikad mogli vidjeti i prepoznati ljepotu,toplotu,ljubav i milost Boziju!

17:17:55 [Cikaski] dragi otce, Vasa velika ljubav i duhovno iskustvo sve nase grehe pokriva pa s toga ovako besedite. Hvlala na lepim recima ali daleko sam ja od toga sto ste me u tako lepom svetlu predstavili. Vi se dizte one jevandjelske "Cinimo jedan drugog vecom cascu"....

17:18:22 [o.gavrilo] Bog blagoslovio sestra Željkice

17:28:42 [Radomir] "Tako u liku stradalnika zaista prisustvuje Sam Hristos. "; "U nase vreme je nedostojan onaj koji se naziva hriscaninom, a koga ne muce svetske podele i nedostatak ljubavi, koji ne zeli da se bori sa zlom, sluzeci Bogu i ljudima.";"On je zapovednicki pozvao sve na tu borbu."; "BORBA SA ZLOM I STRADANJEM U SVETU – HRISCANSKA OBAVEZA"...Kako shvatiti sve ovo danas, i sopstvenu mjeru ( jer ljudski tipovi su razliciti) da ne bi iskakali i zapocinjali borbe za koje nije ni mjesto, ni vrijeme, a ni snaga...

17:29:55 [Dubravka64] Stradanja koja podnosimo iz ljubavi prema Bogu i bliznjima nam pomazu da ostavimo ovaj svet tj. da se tako ohristovljujemo, kako kaze nas prepodobni Ava Justin Popovic.

17:33:27 [Dubravka64] Ko ne ucestvuje u sastradanju bliznjeg taj nije dostojan Carstva Nebeskog. Sastradanje je zajednicaranje u carstvu Bozijem, kao prinosenje zrtve Gospodu, kao kad se prinosi slavski kolac koji je zrtva Gospoda Gospodu. Mi se i zrtvujemo tako sto primamo Hrista u sebe, jer se niko sem Hrista i ne zrtvuje i nema milosti niko sem Gospoda.

17:36:14 [Zeljkica] Postovani Oce Gavrilo,Hvala vam,rasplakala sam se sad.Hvala Vam za ovaj dusevni kutak,jer iako daleko,osjecam se toliko blizu.Tesko je meni sad naci tako adekvatne rijeci da Vam opisem da tema razgovora o Religiji,Gospodu u sredini u kojoj zivim je ogranicena,ja u srcu znam gdje stojim,znam da nisam nikad sama,ali realnost je malo hladnija.Svako nosi svoj krst i svako stradanje,svaka muka nosi svoju svjetlost.Hvala Vam jos jednom za Vas Blagoslov,ja sam zahvalna Gospodu za Vas,Oce Gavrilo,Vase prisustvo i za ovu mogucnost da se duhovno naucim,poucim i razgovorim.

17:38:57 [Dubravka64] Ko ljubi Boga mora imati borbu sa svetom. Jer koga ljubi Gospod svet ga nece ljubiti.

17:39:29 [nada] Brate Radomire, Gospod nas stavljna ondje gdje nam je mjesto. Ne treba da iskacemo nego treba da budemo budni i da uvidimo (da se molimo da spoznamo) gdje smo i sta nam je cinit a nas vrhovni primjer je Hristos.

17:40:57 [Dubravka64] Da, sestro Nado, zivot svakog Hriscanina je jedno malo Jevangelije-radosna vest, vest o zivotu sa Hristom.

17:42:37 [Radomir] znaci li to da se ne libimo da cinimo dobro, svaki put kad nam se ukaze prilika, pa radilo se tu o zatvoreniku u dalekom Sibiru ili bliznjem u rodbini, ili na ulici, u mislima i na rijecima...

17:43:30 [o.gavrilo] da brate Zorane Èikaški Vi iz Èikaga setili ste se mene ispuniste jevanðeljsku ljubav kad sam bio na leèenje u Banji Mljeèanici da se zahvalite Upravi i osoblju Banje za onu pažnju koju su oni pružili meni a to je istinska ljubav ispunili ste jevanðeljke reèi > bolestan bijah obiðoste me.

17:46:03 [JZoranBln] interesantno jw to sa su mnogi sveti oci rekli da cw u zadnja vremena ljubav se najcesce projavljivati kroz trpljenje.Troljwnjw sa satradalnom ljubavljuprema bliznjim a istovremeno trpljenje i iskusenja i sramote u ime vjere u Hrista a da pri tom vodis podvig protiv samog sebe tj poroka i strasti

17:49:16 [nada] Da brate Radomire, a ispovjedam da sam gresna i da sigurno puno vise puta cinim zlo nego dobro u djelima i mislima. Borba je to izmedju jedne mene koja ljubi Boga i one druge koju na sve nacine pokusava da skrene sa puta, ali hvala Bogu da tu drugu prepoznajem pa se trudim da sto je sto brze zaustavim i zatrem.

17:49:22 [JZoranBln] Kroy nevjwrje se zlo umnozilo sa stalnom tendencijom sirenja i mislim svaki koji povjeruje i na licnom planu zapocne makar i mali podvig uvidjece odmah kako je tesko steci vrlinu trpljenja bez roptanja

17:50:36 [Dubravka64] Ako se na pravednika baci ljaga i to ce Hristos da zbaci i opravda pravednika. Ali moramo trpeti i tako zadobiti smirenje. Pravo smirenje koje je izraz istinske ljubavi prema Bogu i bliznjima. Smirenje koje u coveku stvara osecanje krotosti i skromnosti a ne laz koja preuzvisuje.

17:53:50 [JZoranBln] da smirenje se stice kao plod poviga u molitvi postu u pobjedjivanju i iskirenjivanju strasti i poroka .Sa sticanjem smirenja sticu se i rastu i dtuge hriscanske navike i vrline koja svako od nas bi trebao projavljivati kroy dobra djela

17:55:11 [nada] Pridruzujem se rijecima sestre Zeljkice, i drago mi je da me Gospod uputi vama. Sada moram da idem ali znam gdje mogu da se vratim da se duhovno okrijepim. Zbogom!

17:55:35 [Dubravka64] Koliko je samo Hristos bio smiren, savrseno smiren u srcu.

17:55:37 [JZoranBln] oprostite za stamparske greske i zamjenjivanje z sa y greska je oivdje na testaturi

18:00:09 [JZoranBln] Mislim da cesto u praksi u danasnjici trpljenje traba da bude proyeto istovremenom i tajnom molitvom jer trpljenje sa doyom ravnodusnosti neminovno vodi i li trpljenjeu sa roptanjem ili opasnosti da se bliznji nepravedno osudi sto prije ili kasnije vodi u jos teza iskusenja

18:03:41 [JZoranBln] istrajavanje na vlastitom podvigu vjere i sto cesce okretanje molitvi lakse trpimo i kroy sagledavanje vlastitih grijehova oduzimamo sebi pravo da bliynjeg ostro osudjujemo

18:04:01 [Dubravka64] Ja osecam potrebu da se molim svaki put kad se uplasim da vise nisam sa Bogom. A ta me misao spopadne kad nesto nepravedno uradim. A posto se odmah posle toga uznemirim, ja moram da se molim Bogu da mi oprosti.

18:05:01 [Dubravka64] Da mi Bog oprosti i da se smirim i da vise ne gresim, nego da cinim dobra dela.

18:07:40 [Dubravka64] Kazu da Duh Sveti, Duh Istine se nicim vise ne odgoni doli osudjivanjem bliznjih.

18:08:08 [Radomir] "Niko od muzastvenih boraca - pise Sv. Jovan Zlatoust, ne trazi uzivanje u banji ili trpezi, u izobilju jela i pica za vrijeme borbe; ovo nije odlika ratnickog covjeka, vec onog raznjezenog; hrabar covjek trpi vrucinu, suncevu pripeku i mnogo znoja, zalosti i podviga. Zamaljki zivot je vrijeme za borbu i, prema tome, za zadobijanje rana, prolivanje krvi i zalosti"

18:09:52 [JZoranBln] u danasnja vremena cesto zbog vlastite raslabljenosti popustamo sebi a istovremeno ili strogo osudjujemo bliznjeg a pri tom podvigom molitve slabo ozivljavamo svoju volju u postizanju bolje revnosti na licnom planu

18:11:27 [Dubravka64] Ratovati protiv strasti i duhova iz podnebesija-to je put ka Bogu i zadobijanju vrlina. Ostaviti ovaj svet sujete i ljubiti Gospoda.

18:12:25 [Radomir] znaci, covjek bi mogao svoja stradanja i da osmisli

18:13:07 [Dubravka64] Nekada sigurno trba ratovati i sa macem u ruci a i Gospod ce ratovati sa dva noza: Duhom svetim kroz S.Iliju i Sv.Enoka.

18:19:25 [JZoranBln] mislim brate Radomire covjek moye da vjerom pronalai mjeru u svemu pa i u mjeri stradanja naravno vrhunac je dragovoljno i bez roptanja prihvatiti sve sto te snadje , to je vrhunac osmisljavanja jer ce nam se kroz vjeru dosta toga i otkriti ali to znaci i dopustenje volje Bozije i napustanje svoje volje zbog koje cesto upadamo u zablude koje donosi sujeta ili licemjerje

18:23:32 [Radomir] Bas o tvrdoj vjeri evo procitah od Mitropolita Amfilohija u jednoj besjedi iz ne tako daleke 1999. godine: Treba mnogo vremena i truda èovjeku da shvati gdje zlo zaèinje, gdje se dobro zaèinje; gdje se Zlo raða, gdje se Dobro raða. Ljudi koji nemaju pravoga Duha, ne mogu nikada imati èisto srce jer pravi Duh, onaj Duh koga samo Bog daruje ljudima, koji nije obièni ljudski duh, taj pravi Duh otkriva prave puteve ljudskom srcu, omoguæuje ljudskom srcu da na prvom mjestu dobije vjeènu i neprolaznu ljepotu kojom Bog obasjava ljudsko biæe. Onda ljudsko srce, koje je krenulo tim pravim, Božijim putem, putem prave istinske vjere, biti æe sposobno da rodi pravi i èisti plod. ( Znaci bice sposobno i da se zaista bori protiv zla i da se to na kraju ne ispostavi kao zabluda ili kao plod "dobre namjere" koja vodi u pakao...)

18:27:44 [JZoranBln] da poucna besjeda , napoustam vas i pozdravljam sve skupa obaveze cekaju, oprostite

18:30:20 [Radomir] Ako je korijen čovjekovog bića bolestan, znači ako je vjera njegova lažna ili polulažna, jeretička ili ideološka, ili mnogobožačka, ili polubožačka, ili ono, kako je narod naziva "pasja vjera", ili ona opet kako je narod naziva "nikakva vjera" koja je danas u modi, koja je zavladala svijetom, onda će i plod njen biti nezdrav. ( Pa znaci onda da ni ljubav ako nije iznikla kao cvijet iz krajeugaonog kamena, nije ljubav...; onda jedan jedini istinski dobar cin i gest ljudski al obozen je neprocjenjivo dragocjen)

18:36:16 [Radomir] Mozda samo ako i uzdah i izdah covjekov bude obozen i obratoljubljen, mozda tek tad kad pala ljudska priroda bude na maltene nemoguc natprirodan nacin porazena i to srzno porazena u srcu, mozda tek onda bude jasnije, vidljivije

18:39:14 [Radomir] od toga su zivjele potom generacije...i kako su molitveni uzdasi malaksavali, tako je i blijedilo djelo...

18:46:32 [vladimir-s] Brate Radomire lepo receno. Eto jos jednog oruzja protiv zla. To oruzje u sinergiji sa Ljubavlju je Molitva.

18:48:27 [Radomir] evo, ja se pitam zaista nekad, iz razloga sto pripadam kome pripadam, zaista koji je smisao stradanja ovog naroda, mislim na kolektivni smisao, i da li je zaista taj narod imao impuls cistih srca kad se okrenuo tim putem slijedeci neka vodjstva koja je sam iznjedrio i sebi dopustio...covjek se zapita sta je tu pravoslavno, a sta ne i kako svoditi tu racune sa svojim bliznjim narodom, a ujedno sa samim sobom, da brate Vladimire Molitva i Ljubav, i narodna dusa, koja je mjera saglasnosti tu bila i jeste

18:50:57 [Radomir] imali smo i imamo tvrdu vjeru dalekih manastira i jos zive molitve otaca, i strasno gluvilo svakodnevnice u svijetu, ponegdje covjeka ozare duse ( pogotovo onih izopstenih), al ima i sitnine, kala

18:58:36 [vladimir-s] Nas narod je vekovima stradao. Verujem da ni jedno stradanje nije bilo bezsmisleno, sta vise verujem da stradanje donosi vecnu nagradu. Sto je i dokazano ogromnim brojem Svetih Mucenika i Svetitelja iz naseg malog naroda.

18:58:52 [Radomir] i kad covjek vidi, ne samo granice, vec i te mase sto su se rasprsile po svijetu trazeci utociste ne kod svojih, vec bjezeci mozda od svojih, trazeci neki drugi ( valjda bolji) zivot da bi na kraju svih krajeva planete nasli Boga koji je inace oduvijek tu, onda mi zastava ovog naroda izgleda kao onaj rasparani i kursumima probuseni krstas barjak s vucijeg dola

19:04:12 [Radomir] ili s crvenog mora

19:15:44 [zoran] Prica o stradanju i vasksenju Isusa Hrista ispricana je u 27 i 28 poglavlju Jevandjelja po Mateju.U ovu pricu usli su motivi lazne optuzbe izdaje ,pokajanja,iskupljenja,stradanja dostojanstva,vernosti.Hristova pojava i ucenje smetali su jevrejskom svestenstvu i ono ga optuzi da huli na Boga.Predase ga rimskom namesniku Pontiju Pilatu pod optuzbom da buni narod i govori da je on car.Za takvu optuzbu donosila se smrtna presuda. Isus sa prezrenjem gleda na sve optuzbe i ne odgovara na pitanja sudije Pontija Pilata.

19:24:50 [zoran] Dosetio se svog prava da povodom jevrejskog praznika Pashe pusti jednog suznja.Svestenici su spremno odgovorili da pusti Varavu odmetnika i ubicu.Karakteristican je sledeci momenat>Pilat pita sta ciniti sa Hristom,masa odgovara:"Da se razapne".Ovaj momenat pokazuje da masa ne misli svojom glavom nego se povodi za onim sto jevrejski svestenici kazu . U ovim recenicama sadrzana je misao o nezasluzenom stradanju Hristovom.

19:52:07 [zoran] Bogati Josif uzeo je Hristovo telo i zakopao ga u grobnicu.Posle 3 dana Isus je vaskrsao,grob je ostao prazan.Vaskrsenje je obnova zivota,simbol neunistivosti duha na kome pociva vera u Boga.Svi potresi u trenutku Isusovog vaskrsenja oznacavaju pomeranje zivotnih vrednosti i moralnih principa na kojima pociva ljudski rod.Duh istine i pravde jaci je od duha sile i zla

20:21:17 [zoranraj] zoran> Brate zorane htiio bih da te pitam kako se boris sa stradanjem jer su ljubav i stradanje povezani

20:40:05 [Pedja] U svetu cete imati zalost govori Hristos Sta nam spasitelj ovdje kaze Braco onaj sto sastrada za nas strad i sto nam kaza i da mi pomazemo onim sto strdaju Nemoguce je ukloniti stradanje iz palog svijeta ali je moguce pretvoriti samo stradanje u pobjedu .

20:42:04 [zoranraj] o.gavrilo> Oce Gavrilo nekad mi se cini da imam ogromno stradanje i da necu izdrzati i poslije odredjenog vremena mi stanje bude lakse pa me interesuje kako vi prihvatate stradanje i zbog cega mi Gospod salje tolika stradanja da li zato da se ne bih pogordio pa mi salje stradanje da bi me smirio

20:42:33 [zoranraj] Pedja> Kako pretvoriti stradanje u pobjedu

20:43:21 [Pedja] Hristos je pobjeda

20:44:25 [zoranraj] Pedja> Znaci kako razumijem treba se u stradanju Hristu moliti i biti istrajan i dace pobjedu. Je li tako

20:48:38 [Pedja] Stradanje je rusenje zivota sa cim se nikad ni Gospod nije pomirio On je pobjedom nad zakono ovog palog svijeta otvorio mogucnost nama za novo rodjenje

20:49:34 [Pedja] Da se razumijemo Bog je spocetka stvorio svijet dobrim

20:51:21 [Pedja] A Hristos svojim dolaskom nije dosao da ukine stradanje vec da ga pobijedi sta je i ucinio u najstrasnijim fizickim i dusevnim mukama za rad nas

20:51:38 [Pedja] Ljubav

20:52:13 [Pedja] Kolika je to ljubav brate mos li pojmiti

20:53:09 [zoranraj] U cemu se sastoji smisao pobjede nad stradanjem i kako da imam ljubav kad stradavam a stradanje me vuce u ocajanje

20:55:26 [Pedja] u cemu pa da toga nema sta bi bio smisao naseg zivotadase razumijemo ne da se sazivimo stom ulogom i da cekamo kraj stradnjima nasim vec da je pobijedimo

20:57:22 [zoranraj] Pobjeda je vjera u Hrista kako razumujem

20:58:03 [zoranraj] razunijem

20:58:19 [zoranraj] Treba da stoji razumijem

20:58:22 [Pedja] pobjeda je Hristos,vjera nasa ljubav nasa nada nasa Spasitelj nas

20:59:38 [Pedja] Pobjeda se odigrala samim cinom sastradanja Hristovog za nasa stradanja

21:00:22 [Pedja] Brate zorane neznam kako ti al ja sam bas uzbudjen nad ovim saznanjem

21:00:30 [zoranraj] A sto da radim ako se kolebam u vjeri kako toga kolebanja da se oslobodim da bi se Hristos vjerom uselio u srce

21:09:42 [Pedja] Kolka je ljubav Hristova kad nas nedostojne ucini dostojnim prihvatanja stradanja kao puta pobjede kao puta ulaska u Carstvo Bozje

21:11:48 [Pedja] Prihvati Hrista prihvati pobjedu brate Zorane Slavi Hrsta Slavi pobjedu

21:12:36 [zoranraj] Da sad mi je jasnije

21:13:01 [Pedja] I nemoj da se kolebas da prihvatis Hrista pa on te je vec ucinio dostojnim

21:14:10 [Pedja] Vidis kako radost nasa voli kolika je to ljubav nemozemo ni pojmit

21:15:10 [Pedja] ha ha posijao o Gavrilo plodnog sjmenana ovoj tribini

21:16:30 [Pedja] Ne trazimo vise isceljenja jer i isceljeni ce ponovo stradati vec istimo stradanjem POBJEDU

21:17:05 [Pedja] MIR BOZJI I MIR S BOGOM

21:17:33 [zoranraj] Ali sada radosti nemam kao kad sam je ranije imao pa mi je teze jer nemam mira

21:18:26 [Pedja] Brate prihvati stardanje svoje i snjim u POBJEDU :))

21:19:16 [zoranraj] Ali kako u pobjedu kad imam ocajanje u stradanju

21:26:33 [Pedja] Zorane Gospod je zbog stardanja nasih samovoljno sastradao u najtezim mukama fizickim i dusevnim

21:28:26 [zoranraj] Ne razumijem kako da se oslobodim ocajanja

21:30:57 [Pedja] Jer sila Bozja u nemoci savrsava..

21:32:52 [Pedja] Osjecas li kakvog duga za Hristovim samovoljnim sastradanjem za stradanja nasa,Brate Zorane ne ocajavaj

21:34:07 [Pedja] Za suzom majciom bi bio u stanju zgradu :)))

21:34:14 [Pedja] preskocit

21:34:48 [Pedja] Pala muva na medjeda ha ha

21:35:16 [zoranraj] Da osjecam duga

21:35:17 [Pedja] Brate volim te moras da budes jak

21:35:57 [zoranraj] Ali kako da odagnam od sebe misli ocajanja

21:36:08 [Pedja] Eto tu smo da se uzajamno potpomazemo

21:38:54 [Pedja] ocajavas brate i kad gubis na neznam kom polju pa se potrudis malo i pobijedis :))

21:41:41 [zoranraj] Pa jeste ali mi se zakacio neki djavo za glavu pa ne mogu da odagnam sto me vodi u ocajanje

21:43:48 [Pedja] A sad u Hristu Isusu,vi koji ste negdje bili daleko,blizu postadoste krvlju Hristovom.Jer je on mir nas,koji oboje sastavi jedno,i razvali plot koji je rastavljao,neprijateljstvo,tijelom svojijem

21:45:09 [Pedja] ispravka i koji oboje sastavi u jedno

21:47:40 [Pedja] Brate sad te pozdravljam moram necim sad i tijelo nahraniti ha ha

21:48:25 [zoranraj] Dobro Zbogom

22:53:25 [Zeljkica] Zao mi je kad citajuci osjetim ocaj,ali vjera u Gospoda je jedini izlaz

23:14:47 [o.gavrilo] sestra Željkice nada u Gospoda

23:23:31 [Zeljkica] Brate Zorane,stradanje na svakoga ostavlja trag,svi smo mi ranjivi,priznali to ili ne,i veoma je bitno da znas da nisi sam.Hrist je stradao za nas i Njegovog stradanja treba da smo svjesni u svakom pogledu,u svakom datom danu.Svako od nas ima svoju "slobodnu volju"i mi jedino mozemo kontrolisati sebe.Zato brate Zorane,Vjeruj u Gospoda,vjeruj u Sebe.U tvom srcu se nalaze odgovori na sva tvoja pitanja.Polako nista nije stvoreno u jednom danu,strpljenje je velika vrlina,strpljenje je dragocjenost,vjeruj mi na rijec.Nije sve tama,sutra je novi dan...

00:08:26 [Rada] Dragi naš oèe Gavrilo ,želim vam sretan roðendan ,mnogaja ljeta i svako vam dobro od Gospoda !

01:02:13 [radmila333] Srećan roðendan dragi naš oèe Gavrilo , da Vam Gospod i Presveta Bogorodica podare zdravlje , radost i da nas još dugo godina vodite na ovoj našoj duhovnoj tribini !!!


Izvor: Duhovna Tribina Manastira Lepavine..
Link: http://manastir-lepavina.org/ugodni_razgovori/chat/index.php3

22.05.2008.

Pročitano: 5723 puta